Eliana Mahmudova

- American Psychiatric Association (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Fourth edition (test revision). Washington, DC: American Psychiatric Association.

- De Waal, J. (2002). In den de psychotherapeutische behandeling en indicatiestelling. Tijdschrift voor Psychotherapie, 28, 483-498.

- Goudena, P. P., & Van Aken, M. A. G. (2007). Ontwikkelingsmodellen en persoonlijkheidspathologie. In L. Eurlings-Bontekoe, W. Snellen & R. Verheul (red.), Handboek persoonlijkheidspathologie (pp. 37-48). Houten: Bohn Stafleu van Loghum.

- Mervielde, I., De Clerq, B., De Fruyt, F., & Van Leeuwen, K. (2005). Temperament, personality, and developmental psychopathology as childhood antecedents of personality disorders. Journal of Personality Disorders, 19, 171-201.

- Rothbart, M. K., & Bates, J. E. (1998). Temperament. In W. Damon & N. Eisenberg, //Handbook of child psychology, Vol. 3. Social, emotional and personality development // (5th ed., pp. 105-176). New York: Wiley.

- Verheugt-Pleiter, J. E., Schmeets, M. G. J., & Zevalkink, J. (red.) (2005). Mentaliseren in de kindertherapie. Leidraad voor de praktijk. Assen: Van Gorcum.

- Freud, A. (1958). Adolescence. Psychoanalytic Study of the Child, 13, 255-278.